رژیم متعادل نوعی رژیم غذایی است که مصرف مواد مغذی مورد نیاز بدن که عملکرد سالم و صحیحی به بدن شما بدهد.برای به دست آوردن رژیم غذایی مناسب ، میبایست در رژیم غذایی خود میوه های تازه ، سبزیجات تازه ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل ، پروتئین بدون چربی قرار داد.

کالری به تعداد کالری موجود در یک غذا به معنی مقدار انرژی ذخیره شده در مواد غذایی است. بدن برای راه رفتن ، تنفس و کارهای روزمره نیازمند کالری می باشد، که این کالری از مواد غذایی دریافت می شود. یک فرد سالم متوسط برای حفظ وزن خود باید هر روز حدود 2000 کالری مصرف کند. البته میزان کالری روزانه هر فرد بسته به سن ، جنس و میزان فعالیت بدنی متفاوت است. همچنین مردان نسبت به زنان کالری بیشتری نیاز دارند و همچنین افرادی که ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند کالری بیشتری باید مصرف کنند.
بعضی از مواد غذایی را به عنوان کالری خالی می نامند و به این معنی است که مواد غذایی که مقدار کمی و یا هیچ ارزش غذایی ندارند را کالری خالی هستند. بعضی از این مواد غذایی بیکن ، سوسیس ، کیک ها ، کلوچه ، دونات ، نوشابه های انرژی زا ، نوشیدنی های میوه ای ، بستنی ، پیتزا ،نوشابه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 4 =

به ما بپیوندید

_